Rólunk

A Krisztusi Minimalizmus a XXI. század közegében megvalósítható keresztyén életgyakorlatot és látásmódot jelent, melynek fő gyújtópontjában az engedelmesség áll.

A keresztyénség története rendkívül gazdag. Megszámlálhatatlan teológus annál is több műve maradt fenn. Ez a mérhetetlen gyűjtemény a teológia, a hit és a keresztyén életgyakorlat majd minden kérdéskörét lefedi.

Sok mai keresztyén tanító és iskola arra törekszik, hogy kiemeljen teológusokat, őket mindinkább megismerje és másokkal is megismertesse. Sokan arra törekszenek, hogy a keresztyénség történetének legapróbb részleteibe merülve kutassák a múlt emlékeit.

A krisztusi minimalista ember, vagy más néven KriMista ezzel szemben arra törekszik, hogy a hangsúlyokat tegye a helyükre. Persze fontos a múlt ismerete, az olvasás. A KriMista nem veti el a rendszeres teológia tudományát, de az ő szeme a tisztánlátásra és az Isten iránti engedelmességre fókuszál.

Ez nem jelent tudománytalan hitet, sem kegyeskedést, sokkal inkább józanságot. Belátni azt, hogy képtelenség a történelmi emlékeket a maguk teljességében szemlélni. Lehetetlen tudni és ismerni valamit, ahogy Pál fogalmazza: „Ha valaki azt gondolja, hogy ismer valamit, az még semmit sem ismert meg úgy, ahogyan ismerni kell.” 1Kor 8,2

A KriMista teológiája ezért a Biblia teológiája. Felfogásunk szerint a Biblia tanulmányozása kifogyhatatlan kincsesbánya, melyhez a teológusok legfeljebb csak támpontokat jelenthetnek. Éppen ezért a KriMista célja a Biblia kutatása, és csak a másodlagos szempont a többi irodalom.

A fő a Szentírás akkor és ott üzenete, annak a ma világára való alkalmazása. A KriMista számára a Szentírás teljessége (holosza) szabja a teológia irányát és annak egyes igéi jelentik az Isten-kapcsolatának mélységeit. Nem egy-egy tanító vagy hivatal, hanem maga az írás. A KriMista ezért nem kíván egy-egy teológus hitrendszerébe helyezkedni, bár a történelemben számtalan kíváló iskola létezett. Inkább a Szentírást, annak különféle értelmezéseit megvizsgálva, lekorlátozó „tanítói szemüveg” nélkül műveli a teológia tudományát.

Ez nem azt jelenti, hogy a KriMista elveti ezeket a látásmódokat, ahogy a különböző felekezetek hitrendszereiben sem kíván hibákat keresni, vagy elutasítani azokat. Meggyőződése, hogy a különböző nézetek közötti feszültségek a bűn elidegenítő hatásai. Éppen ezért a KriMista arra törekszik, hogy a különböző nézetekben próbálja megragadni mindazt, ami a Szentlélek munkája; és elutasítani mindazt, ami nem. Elvégre:

„A prófétákban lévő lélek pedig alárendeli magát a prófétáknak. Mert Isten nem a zűrzavarnak, hanem a békességnek Istene.” 1Kor 14,32-33

A Krisztusi Minimalizmus minden törekvése erre a békére irányul. Meglátni azt, amit Isten készített az ő választottainak. Figyelmeztetni a világban leselkedő veszélyekre és felhívni a társadalom figyelmét az okos-függőségre (impulzusfüggőség, szociális zavarok), melyre Isten igéje egyértelműen nemet mond.

A Krisztusi Minimalizmus fő törekvése ezért a Maradék oltalma, a keresztyénség ma élő, hitvalló tagjainak segítése és a közöttük keletkezett szakadékok áthidalása, hogy amikor Jézus ítéletre visszatér, találjon még hitet a földön.

Kádár Tamás György, a honlap üzemeltetője és szerkesztője